zaterdag 6 augustus 2011

Vier op een rij


Ze gingen alle vier mee vanochtend.
De voorste op mijn neus, de andere in mijn tas.

Met de bril op mijn neus, mijn nieuwe voor veraf, was ik nog steeds niet onverdeeld gelukkig.
Ik vond de glazen te groot.
De brillenmeneer wist een oplossing: bijslijpen.
De vorm van mijn nieuwe zonnebril bevalt goed, dus die moest mee als model.

De derde is mijn oude bril voor veraf.
Die werd vanochtend leesbril.
De allerlaatste is mijn nóg oudere bril voor veraf.
Hij ging mee voor 't geval ik mijn nieuwe even moest missen.

Het bijslijpen was millimeter werk, maar het effect is groot.
Eindelijk weer een blije bril!
En de leesbril? Die onthutst: ik wist niet dat letters zó scherp konden zijn.

1 opmerking:

  1. Dat is fijn! Want een bril die lekker zit (terwijl je hem niet voelt) en ook leuk staat is een must. Heb ook sinds twee weken een nieuwe en ben daar heel blij mee.

    Dag Suus, tot horens.

    BeantwoordenVerwijderen