dinsdag 6 september 2011

Kleuter


Gisteren is mijn kleine vriendinnetje voor het eerst naar school geweest.

Ze is geen baby meer, geen dreumes en zelfs geen peuter.
Ze is een échte kleuter geworden.
De afgelopen vier jaar zijn voorbijgevlogen.
Mijn hoofd en mijn hart zitten vol herinneringen.
Ontelbare momenten samen.

Ze is me zo lief en ik ben zo trots op haar.

Gisteravond belde ik even met haar moeder om te horen hoe ze haar eerste schooldag had beleefd.
Ze had het naar haar zin gehad.
Eén ding viel haar echter tegen, zo bleek toen ze tussendemiddag zei:
"Ik heb nog helemaal niks geleerd!"
Ze dacht dat het nu eindelijk ging gebeuren: leren lezen en schrijven...

6 opmerkingen:

  1. Het blijft een bijzonder moment. De eerste kleuterschooldag. Ik herinner mijn eerste dag nog steeds en mijn juf ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief. Is het een "gewoon" vriendinnetje, of toch familie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar wat zal ze nog veel gaan leren !
    Lief .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Sanneke, feitelijk is mijn kleine vriendinnetje geen familie, maar het vóelt anders. Ik ken haar familie al ruim 35 jaar en we zijn goed bevriend.

    BeantwoordenVerwijderen