vrijdag 6 april 2012

KanjerGuusje

Ruim vier maanden geleden kwam Guusje in mijn leven.
Ik ontmoette haar via haar vaders blog.
Een blog met een indrukwekkende openheid.

Guusje leed aan een zeldzame vorm van kinderkanker.
Ze streed dapper en haar ouders, broers en zussen streden met haar mee.
Guusje stierf, tien jaar oud.

Het boek KanjerGuusje geschreven door haar vader, Lowie van Gorp, vertelt niet alleen Guusje's verhaal. Het laat ook zien hoe contact met de buitenwereld, zowel 'live' als via sociale media, een lichtpuntje in het duister wordt.

Morgen vier ik mijn vijftigste verjaardag (al duurt het officieel nog een week voor het zover is).
Guusje zal mijn eregast zijn.
Omdat ik jarig ben, wil ik een cadeau geven.
Guusje heeft veel steun gehad aan de KanjerKetting tijdens haar ziekte.
Deze ketting biedt houvast aan kinderen met kanker.

Ik wil de Kanjerketting ondersteunen.


1 opmerking:

  1. Wow... met tranen in mijn ogen ben ik aan het lezen gegaan op de blog van de vader van Guusje... wat een strijd voor zo'n dappere meid!
    Ik wens je een fijne verjaardag... met je eregaste in gedachten erbij!

    BeantwoordenVerwijderen